Tekst 14 z 22 ze zbioru: Różności
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2018-02-05 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 1558 |
Próbujesz żyć ze spokojem
w świecie walącym się na głowę.
W szufladach równo ułożonych
rzeczy gonią swe przeznaczenie.
Odkładasz na później ład.
Nitki zagmatwania
wkradają się w twoje ja.
Bajka 37
Tak, ten krótki wierszyk jest o ładzie i współpracy oraz o doskonałości, z tym, że przekaz b. krótki, lapidarny. Bo doskonałość - to aż zapiera dech w piersiach i tyle. B. dziękuję, spokojnych, doskonałych snów życzę. :)) Bajka.
Bardzo podoba mi się puenta, ale zastanawia mnie sprawa ładu czy porządku. Jeśli próbuje się żyć ze spokojem, szuflady są równo ułożone, to czy nie jest to sprzeczne z odkładaniem an później ładu?
A kot? On jest smutny, bo koty żyją w ładzie, martwi się o ludzi. :))) Bajka.
oceny: bezbłędne / znakomite
" Niczego nie ma poza murem, co mogłoby mnie zainteresować. A jednak słyszę ten krzyk. I brak mi słów." Tez pozdrawiam - Bajka.
Szuflady w moim domu tkwią w szafach, szafkach i komodach i nie są ułożone. Muszę sobie wyobrazić, że te w wierszu stoją jedna na drugiej. Niepokojące, mogą się przewrócić. :)
Zamieniłabym "równo ułożonych" na jakiś przymiotnik, na przykład:
W grzecznych szufladach
rzeczy gonią swoje przeznaczenie.
Albo:
W porządnych szufladach
rzeczy gonią swoje przeznaczenie.
Jeśli wybierzesz jakiś "ludzki" przymiotnik, wiersz zyska na swoim poetyckim dźwięku.
(Zmieniłam "swe" na "swoje", bo "swe" należy do stylu książkowego, sztucznego. Ja raczej staram się go unikać. Ale to wybór autorki.)
"szuflady w równym rzędzie"?
To prawie to samo, a brzmi jednoznacznie.
"grzeczne szuflady", "porządne szuflady". Jeszcze raz dziękuję.