Tekst 50 z 97 ze zbioru: Satyriady
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | fraszka / limeryk |
Data dodania | 2020-09-30 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 1797 |
Co za czasy! Pewnie wiecie –
chińska moda modna w świecie.
Żeby w sklepie… w polityce
w Polsce również jest odkryciem.
Więc dziś partia, ta rządząca,
gdy w delfinie wzrosła pycha,
nadda mu politnadzorcę…
Już za bardzo się rozpychał.
Ale ile wcześniej
tragedii i strat...
Tragedia, to rozumiem śmierć, wybuchy, zniszczenia, strzelanina na ulicach, przewroty, czołgi dołem, samoloty górą, a ludzie w schronach.
W każdej opcji politycznej są straty, złodziejstwo i nadużycia. Niepotrzebne wydatki, chybione inwestycje, źle obsadzone stanowiska, nepotyzm i łapówkarstwo.
Napisz, jakich polityków widzisz u władzy? I dlaczego sądzisz, że oni będą lepiej rządzić? I na koniec... o niezależności lepiej nie mówić, bo nie ma czegoś takiego w praktyce. Jesteśmy w systemie i z tego się nie uwolnimy. Nie możemy niestety zrobić w Polsce Korei Północnej.
Nie wiem jak jest w Chinach. Może tak samo jak w Polsce.
Czasem jednak robię odstępstwa. Wyjątek musi być, aby potwierdzać regułę ;)
Z głowy - pomocnik aptekarza wiceministrem obrony, cukiernik w rządzie, sprzątaczka (mama koleżanki ówczesnej premierowej, o ile dobrze pamiętam) - członek rady nadzorczej w firmie skarbu państwa, krawcowa..., spawacz... itd.
Szukaj, a znajdziesz. Pamiętaj tylko aby zadać dobrze skonstruowane pytanie.
I tyle.
Ale to Twój sposób pojmowania świata i wydarzeń zachodzących w Polsce.
Dla przeciwwagi dla Twoich argumentów o rzekomej tragedii, przypomnę nieco "tragedie" Platformersów.
Szkoda, że nie podjąłeś tematu, jakich ludzi sobie wyobrażasz na czele "Twojego" rządu?
Bo skoro jesteś z czegoś lub z kogoś niezadowolony, to znaczy wiesz jakie antidotum zastosować na obecną sytuację. Wiem, kiedy brakuje argumentów, emocje zastępują zdroworozsądkowe myślenie.
"W ciągu 8 lat rządów Platformy Obywatelskiej straty państwa spowodowane aferami, przekrętami, korupcją czy nieudolnością przekroczyły dziesiątki miliardów złotych. Jakby tego było mało ludzie pokroju Tuska, Komorowskiego czy Kopacz niszczą potencjał naszego kraju, bezmyślnie wyprzedają majątek narodowy, likwidują armię i generują gigantyczne długi. Wszystko po to, by "żyło się lepiej". Pytanie tylko - komu?
Platformiana "sitwa", którą spaja wspólne dojenie kasy państwa, nepotyzm i kumoterstwo, rozpanoszyła się po naszym kraju niemiłosiernie. Za przyczyną jej niekompetencji i nieudolności, choć czasem i rozmyślnego działania, przez 8 ostatnich lat bezradnie patrzyliśmy jak wzrasta zadłużenie państwa, jak likwidowane są kolejne zakłady przemysłowe (np. afera stoczniowa), jak rośnie biurokratyczna armia urzędników (wzrost do ok. 600 tys.), a maleje armia żołnierzy frontowych, którzy byliby w stanie obronić nasz kraj w razie agresji (spadek do ok. 40 tys.). Musieliśmy znosić ciężar fiskalnego bicza związanego przez Tuska, którym nadal obrywamy z ręki Kopacz. Musieliśmy patrzeć na szereg afer i przekrętów korupcyjnych na szczytach władzy (afera hazardowa, autostradowa, infoafera)".
"
https://naszeblogi.pl/44217-2000-afer-przekretow-przypadkow-nepotyzmu-ect-wystarczy
Doliczyli się około 2000 istotnych afer i przekrętów, że nie wspomnę o synku Tuska z aferą Amber Gold.
Dziadek Tuska, żołnierz Wermachtu, przewraca się w grobie, bo Tusk jakby zapomniał o dziadku, który służył rzekomo pod przymusem w Wermachcie.
Ale to wszystko i tak nie pomoże Ci w niczym. Unosisz się na fali aktualnej wojny propagandowej, w którą zamieszana jest Rosja i IV Rzesza, ale i tak w to nie uwierzysz, podobnie, jak w fakt, że TVN nie należy tak naprawdę do amerykańskiej firmy, bowiem większościowy pakiet TVN, potajemnie kupiony został przez dwóch rosyjskich oligarchów naftowych. Ale to i tak nie ma sensu dla Ciebie i w niczym nie pozwoli uwolnić się Tobie ze stanu uprzedzeń.
oceny: bezbłędne / znakomite
Zasiadając w władzach grzędą.
Czy włoszczyzna
Każdy lubi rządzić
Baba czy mężczyzna
Co do drugiego - mniemam z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością, że od ciebie wszystkie argumenty odbijają się jak groch od ściany. Za kilka lat przypomnij sobie moje słowa - rządy pisu będą opisywane (i wspominane przez ogromną większość Polaków) jako najgorsze, obok rządów Olszewskiego, w historii mojego kraju po 1989 roku.
tylko o to...
Polskę wciąga błoto.