Tekst 62 z 70 ze zbioru: Na drogę życia
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2023-12-31 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 320 |
Tak to ja
ja bym nim został
Dogadywał z Niemcami
słał kontyngenty
rzucał kwiaty wermachtowi
Tak to ja
dopuściłbym się
tego wszystkiego
By zachować zasoby
By ratować Polskę
ocalić Baczyńskiego
Pamięci Stanisława Cat Maciewicza
oceny: bezbłędne / znakomite
To po co w ogóle walczyć, skoro składając broń można tak dużo ocalić? Może idea walki o wolność jest bez sensu, skoro wystarczy być dalekowzrocznym?
A tak na teraz, na dzisiaj, przejawy takiej postawy można też zauważyć?
Kiedyś żołnierze potrafili zabić dowódcę który w ślepy sposób naraża ich życie.
Cat Mackiewicz wołał , bluzgał , przeklinał - przestrzegał przed straszną wojną , przed tym że Anglicy nie mają stałej silnej armii , że wszyscy drżą przed potęgą Hitlera.
W 37 roku kacapy mordują 110tyś polskich mężczyzn.
Miał rację i nie tylko on jeden.
Potem mieliśmy wymianę elity polskiej na - na kogo ?- Na żydokomunę co pokutuje do teraz.
Obecnie to zupełnie inna sprawa - uległość wobec Niemiec , Anglii, USA lub Żydów do gówno z kloaki i od większości polityków obrzydliwie śmierdzi.
oceny: bezbłędne / znakomite
TRRRACH! TRRRRRRACH!
i po kolaboracji
Potrzeba nam mężów myślących będących ponad impulsywne reakcje.
Taka myśl chcę przekazać
Polecam teatr ,, Cena ,, Łysiaka - był parę razy emitowany.
gdzie wy się rzucacie ?
Na kogo ?
To potęga co cały świat wojuje
Siedzieć w domu i nie podskakiwać - durnie
Posłuchali ?
Oczywiście że nie - bo gówniarze byli.
Zginęli osaczeni w drewnianym domu który Niemcy podpalili.
Po co była ich śmierć ? Głupia jak dziurawy but !
Wedle najprostszej logiki w interesie Polaków była kolaboracja i wspieranie po cichu słabszego wroga.
Gdyby nam przyszło radzić jakiemuś plemieniu z Afryki jak mają postępować wobec Brytyjczyków zapewne przeciętny Polak bez trudu określiłby taktykę minimalizacji strat.
Sobie poradzić nie umieliśmy.
Podejrzewam że w tym trudnym momencie zadecydowała agentura francuska i Brytyjska za nas .
C O L L A B O R A T I O N
ma też swoje drugie /skryte, denne/ znaczenie.
Jakie?
A KIM BYŁ JUDASZ?
Kolaborant był płatnym sprzedawczykiem, donosicielem, tym, który wydał na śmierć własną matkę, ojca, kumpla i brata