Author | |
Genre | nonfiction |
Form | article / essay |
Date added | 2017-11-15 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 2239 |
Boska twarz polskiego nacjonalizmu
Mam na myśli Krzysia Bosaka. Zresztą nie tylko twarz ma boską, jest boski w całości. Ma wszystko: wdzięk, aparycję, członkostwo w Mensie, wiedzę, znajomość technik retorycznych, bogatych rodziców i abonament w klubach na Ibizie. Jakże on jest niepodobny do nacjonalisty! Jak książę Mojżesz do swoich cholernych Żydów! Obserwuję Bosaka od lat i widzę jak on się powoli rozwija, jak czeka... Jest taki cierpliwy i tak pozbawiony gorąca, że czasem myślę, czy on mi przypadkiem z piekła nie spierdolił i nie szykuje konkurencji.
Niektórzy z komentatorów stawiają diagnozę, że w Polsce nie ma klimatu dla partii nacjonalistycznych, że Polakom nie w smak nacjonalistyczne idee i stąd nie wybierają nacjonalistów. Ale to ma związek wyłącznie z wizerunkiem. Weźmy takiego Zawiszę: z powodu ekspresji i charakterystycznego wąsika przypomina czyjąś karykaturę. W dodatku ma piskliwy głos. Całą swoją osobą jakby przedrzeźniał wielkiego wodza nacjonalistów. Ktoś taki nigdy nie porwie publiczności. Co najwyżej rozbawi. Albo... Winnicki. Jakiś ślamazarny, z wyglądu przypomina kujona, a nie ogarniętego narodowca. Nie ma ikry, czasem usiłuje ją wykrzesać, a wówczas staje się żenujący. Dalej, kojarzony z narodową ideą, Kowalski Marian wygląda jak wykidajło z z taniej knajpy i tak się publicznie zachowuje. Jest dobry, ale na czas szczytowego funkcjonowania nacjonalistycznej władzy, a nie na jej reklamę!
Ale jest Bosak! Paradoksalnie jego twarz jest obecnie przeszkodą, ale starzeje się. Rysy się wyostrzają, a i jestem przekonany, że wewnątrz drzemie wulkan, który nigdy jeszcze publicznie nie eksplodował.
ratings: perfect / excellent
Oczywiście Bosak nie nadaje się na twarz polskiego nacjonalizmu, ale twarz mu się zmieni, kiedy dojrzeje, a wodzowie kiboli i wszelkiego nacjonalizmu zrozumieją, że to jest ich Mojżesz. Przekażą tę dobrą nowinę pałkarzom, a wówczas stanie się pascha.
Gorzej jest z komunizującymi lewakami. Post komunistów i post faszystów zwalczać trzeba .
ratings: perfect / excellent
Że jeszcze nikt próbował stworzyć koalicji takich ekip? Ja widzę potencjał na dwie, albo trzy takie partie.
ratings: perfect / excellent
Tekst proroczy