Tekst 5 z 16 ze zbioru: Erotyki
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2015-03-24 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 3184 |
Durne minęły już czasy,
dziewczyny nie grają w klasy,
włos nie ten i bieg nie służy...
Gdy wreszcie przy niej trzymasz straż,
na strunach jej duszy wciąż grasz,
krew się odmładza i burzy...
Czasu nie trwoń, dmij w życia puls,
steruj na wprost i trzymaj kurs,
barw szlak... życie się nie znuży.
oceny: bezbłędne / znakomite
że światem rządzą ukwiały,
a każdy władca jest mały.
Fajne to masz :)
sam
i pożera go jak ukwiały...
ech, takie czasy nastały...
Nie lubię ciągle smęcić w minorowym nastroju. Świat jest jednak zbyt piękny, jedyny w swoim rodzaju, trudności są do pokonywania, nie rejterowania :)
oceny: bezbłędne / znakomite
Też dodam jedną strofę:
Gdy możesz, skocz gdzieś na boki,
w życiu są ważne wyskoki,
to zdrowiu także służy...
Skręcając sterem na boki,
rób to rozumnie, bez zwłoki,
wtedy się życie nie wkurzy...
Zmienię 2. wers w 2. strofie na:
"na strunach jej duszy rytm grasz,"
oceny: bezbłędne / znakomite
"Gdybym mówił językami ludzi i aniołów, a miłości bym nie miał, stałbym się jak miedź brzęcząca albo cymbał brzmiący".
Po Twojej poprawce oceny jak wyżej. Ale jeszcze moja mała sugestia do ostatniej strofy. Zamieniłabym "życie się nie znuży" na "życie cię nie znuży". Byłaby to konsekwencja wcześniejszych wersów, bo kierujesz je do peela - nie trwoń, dmij, steruj, trzymaj, barw.
:)
Widocznie, zmieniły się upodobania i oceny.
Teksty żyją wrażliwością, uczuciem, lekkością...
Nie znalazłem takich śladów. Klasyka to trudna sztuka, ale pozytywnym jest, że próbujesz.
PS. Jest dobrze "życie się nie nuży". Chodzi tu o dwie osoby, a nie tylko peela :)
Natomiast "durne" - tutaj w sensie "młodzieńcze".
Natomiast co do wkurwienia jako "starzy"... mam jednak inne zdanie :)
Zauważasz różnicę między nieświadomym a świadomym zastosowaniem dokładnych i prostych, jak to nazwałeś - częstochowskich rymów? Jedni lubią wiersze wolne albo białe, inni udziwnione do maksimum, a ja wolę bardziej... klasycznie.
Tu uważałem, że sens i przekaz wiersza dobrze oddadzą właśnie te proste rymy. Mam do tego prawo jako autor? Mam.
Ty zaś masz prawo do komentarza, że "nie znalazłeś śladów...". Opinia subiektywna, jak zawsze przy twórczości. Mam inne zdanie, i przy tym "protokole rozbieżności" pozostaniemy.
Świadomie, oznacza, nie potrafię lepiej, toteż lepiej spływam do piaskownicy Samuela.
Tam piasek masuje moje stopy, u Ciebie męczy.
Do nieusłyszenia.
I świetnie, że napisałeś: "do nieusłyszenia". Nie zmęczysz stóp. Prawie każde twoje wejście z komentarzem pod niektórymi autorami jest ad personam, nie ad rem. Mylisz czasem portal literacki z piaskownicą, gdzie okładają się łopatkami.
oceny: bezbłędne / znakomite
Tak uśmiechniętych Świąt, jak na załączonym zdjęciu, życzę Ci Hardy.
oceny: bardzo dobre / bardzo dobre
i być sobie sterem - spacerem:)
Dziewczyny nie grają w klasy
już im przeszkadzają obcasy :)
Z podobaniem mój panie :)
PS. Szukam błędu w "poprawności językowej" i nie mogę znaleźć. Możesz go wskazać?
Ukłony i serdeczności :)
Co do ocen - przyjęło się na PubliXo, że za "poprawność językową" wskazuje się jednocześnie błędy, za które obniżono ocenę - właśnie jako pomoc dla autora. Dlatego spytałem się. (Ocena za "poziom literacki" to już oczywiście osobisty odbiór komentatora).
Również pozdrawiam :)
Po grze w klasy
przyszła elegancja i klasa
więc gdy trzeba
kwitnąco wyglądam także w obcasach
:)
kobietę poznaje się :)
oceny: bezbłędne / znakomite
Wciąż działa jak narkoza -
Ot, młodości apoteoza :)