Tekst 119 z 131 ze zbioru: Fobie filie
Autor | |
Gatunek | satyra / groteska |
Forma | fraszka / limeryk |
Data dodania | 2015-12-04 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 2211 |
Kupiony zespół sanepidu z Gajka
oceniał świeżość czerwcowego jajka.
Orzekł, że zgniłe jest miejscami,
resztę zjeść można z dodatkami,
tak twierdzi wynajmująca ich szajka.
2015.12.04
oceny: bezbłędne / znakomite
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Tu: bezsensem jest mówienie o częściowej niezgodności/zgodności - powinno być: wszystko albo nic, bez stanów pośrednich.
Kolejny powód by to prawo zmienić :)
że jajko całe jest zgniłe, a w październiku całe pożarli?
Teraz nowe wysiadują, kacze!
Dobrze rozumiem orzeczenie TK i nie kwestionuję wyroku, co do artykułów tej ustawy. Chodzi mi o nasze prawo, że pozwala na stwierdzenie, że "jajko jest częściowo świeże".
To jest satyra - więcej dystansu;)
oceny: bezbłędne / bardzo dobre
Co do treści - TK ma prawo orzekać o niezgodności z Konstytucją nie tylko całości ustawy, ale również tylko jej części. I tak już wielokrotnie było.
"Miś z okienka
Na dobranoc kiedyś pan w telewizji,
rzekł, gdy sądził, że nie jest już na wizji:
„Drogie dzieci, się nie bójcie,
misia w d..ę pocałujcie.”
Taki był przekaz orędzia transmisji.
Limeryk powstał po przeczytaniu tekstu na blogu Edwina Bendyka „Powrót Misia z okienka, czyli jak bronić Konstytucji” czwartego grudnia 2015 („Polityka”), odnoszącego się do orędzia prezydenta Dudy, wygłoszonego tego dnia wieczorem po ogłoszeniu wyroku Trybunału Konstytucyjnego.
Wyroki Trybunału Konstytucyjnego są ostateczne. Nie wymagają interpretacji."
Ręce opadają i nogi się uginają. A gdyby tak uPOlityczniony TK orzekł, że wszyscy wyborcy innej, niż ta jedynie słuszna, zdaniem autorki jej ukochana partyja, "do gazu"?
Ludziom € dobrobyt już całkiem poprzewracał w ich tzw. głowach... :]
Serdecznie :)
Ręce opadają na takie porównanie : "do gazu". Befano, a znasz Ty Konstytucję? Nie ma tam przypadkiem w rozdziale II art. 38 i następne mowy o prawnej ochronie życia i innych wolnościach i prawach człowieka i obywatela? I czy wiesz, że Trybunał Konstytucyjny sprawdza jedynie zgodność przepisów z Konstytucją? Radzę się douczyć, bo wstyd o tym tak klepać. Temat uważam teraz za zamknięty. I proszę nie cytować moich tekstów pod innymi utworami, bo to podstępna gra.
I nie znasz, moja Droga, przypadkiem takiego terminu jak polemika? Np. literacka, gdzie muszą być CYTATY?! A więc, oczywiście w Twoim wydaniu oraz rozumieniu: "Ode mnie, befano, wont i wara" jedynie wypowiedziana nieco innymi słowami. Sens w każdym razie - lustrzany. Bo "zaufana recenzentka" sobie nie życzy... Oczywiście uszanuję, o ile mi udowodnisz że PubliXo m.in. to Twoja (współ)własność!
Z wyrazami szacunku ;-)
Gorzki, przepraszam, to nie jest już o twoich jajkach z limeryka. Ale to tylko odpowiedź na komentarz na mój temat, który ukazał się tutaj.
Ani myślę Cię komentować pod Twoimi tekstami, jednak jako krytyk, dziennikarz, publicystka oraz samodzielny twórca, mam prawo Ciebie cytować. Oczywiście z akuratnym poszanowaniem wszelkich przysługujących Ci praw. A także - krytykować. Byle nie obrażać, obrzucając różnorakimi, zapożyczonymi z nowomowy, inwektywami.
oceny: bezbłędne / znakomite
Jajko częściowo nieświeże
I baba ciut w ciąży!
.........................
Kumacie, bracia?
Możecie nadążyć?!
kupiony zespół sanepidu (patrz tekst) w G. przez wiele tygo/dni (??) ukrywał wyniki badań wody PITNEJ na swoim terenie,
a te /wyniki/ jak ten byk co-dzien-nie wskazywały na wielokrotne przekroczenie wszystkich ważnych dla naszego zdrowia parametrów,
/woda była strasznie zanieczyszczona, ponieważ do przygranicznej rzeki, stanowiącej ujęcie wody, jakiś bandzior którejś nocy zrzucił x ton pojemników z farbami/
i dopiero na zlecenie prywatne w innym, już szczecińskim laboratorium zbadano raz jeszcze pobrane próbki, a ich wyniki opublikowano w internecie.
30-tysięczne miasteczko przez całe tygo/dnie (?!) piło zatrutą chemikaliami wodę, kąpało niemowlaczki, prało majtki i gotowało krupy w błogiej nieświadomości - do czasu
W tym jesteśmy najlepsi,
Że zjadamy frytki,
Popijając pepsi!
oceny: bezbłędne / znakomite