Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2016-09-11 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 2872 |
Wiersz dotyczy aktu propagandy jeszcze przed katastrofą w Smoleńsku.
Polecam czytelnikowi przypomnieć wzmożoną aktywność w urabianiu poglądów.
Może pamiętacie Palikota ,który miał czas antenowy( o dziwo) w głównych wiadomościach i promował tezę o alkoholizmie prezydenta ?
Itp. Itp. Itp.
Powtarzać będę
I nie ugnę
Świadkiem byłem
Powrotu nawały
Sowieckiej narracji
Szła pieśń pogardy
Dla was byście ulegli
Myśleć przestali
Jeszcze przed godziną
Upadku też waszego
Byłem świadkiem
Odpowiedzi szukałem
W oczach kpiących
Tępych i zdziwionych
Zostałem oszołomem
I gdy nastał dzień
Jak błysk Hiroszimy
Oświecił marsz propagandy
Jak zęby bestii
Przed oczy stanęły
Ulegli od fali
Dźwięku jazgotu
Me siostry i bracia
Po dziś dzień
Przeciwko swoim
Jak mur Judasza podzielił
Stawiany z gliny i srebra
Na karkach naszych
Quo Vadis
Boże drogi
oceny: bezbłędne / dobre
Pytanie ilu im zaufa.
A sprawa jest prosta - w myśl Herberta -
Jesteś po to by dać świadectwo.
A prawda jak to prawda
Przyjdzie .
Bardzo serdecznie :)))
oceny: bezbłędne / bardzo dobre
I piszę to co było -miało miejsce - bez wątpienia .
Faktem niezbitym jest akt przerażającej indoktrynacji.
Faktem jest że propaganda ta przyniosła niespodziewany dla mnie przerażający efekt.
Moi bliscy ulegli temu procesowi jak handlarzowi -spekulancie garnków lub odkurzaczy.
Jesteśmy słabi jako społeczeństwo post-komunistyczne . Nie mamy prawdziwych autorytetów - tylko wykreowane .
Nie mamy arystokracji pełnej cnót tylko po komunie z moralnością Kalego.
Więc nikt nie prowadzi nas - tylko manipulują .
To prawda przypisuję sobie prawo pouczania bo rozumiem to co się dzieje - jestem świadkiem świadomym lub w choćby w części .
A PiS niestety mnie nie lubi. No może nie każdy PiS. To co miałem okazję komentować -opisywać i interpretować zawsze okazywało się istotne i ......
Dlatego Lilly postaw pytanie - czy to moja osoba cię odstrasza ? A może po prostu nie uznajesz innej narracji jak ta skrojona dla ciebie propaganda ?
Może przypomnijcie sobie,zamiast kłócić się o konteksty,wiersze Stachury,czy Gałczyńskiego.
I może już czas na OŚWIECENIE,A NIE NA CIEMNOGRÓD!
Poeci poniekąd tłumaczyli wszystkim,co się dzieje,albo jak widzą przyszłość.Mają być za to więźniami politycznymi albo kleru?
Gdyby twoje wiersze nie były tak straszne agresywne i pogardliwe wobec inaczej myślących, machnęłabym ręką. Masz inne poglądy. Ale, jak to Niemcy mówią, der Ton macht Musik. Co znaczy, że decydujący dla odbioru jest sposób mówienia.
Miałam się już nie odzywać, ale za dużo się dzieje w związku z moim wpisem, a ty potraktowałeś mój komentarz normalnie. Dziękuję.
Minęło już kilka lat( ponad sześć). Wydawałoby się że to wystarczający czas na uczciwą i chłodną refleksję.
A na wiele pytań mamy obowiązek odpowiedzieć , ocenić i określić swą postawę - choćby jedynie przed własnym lustrem.
A ja - owszem, to prawda nie mam za wiele taktu. Lecz ponad to cenię sobie prawdę.
No i jak tu nie złorzeczyć gdy bliskich mi porwano w świat kłamstwa.
oceny: bezbłędne / znakomite
Pytanie brzmi: ile jeszcze w suwerennym wolnym demokratycznym k/raju bezcennego czasu - i tzw. wierszy - poświęcimy tym tematom?! Ile jeszcze "Konradów Wallenrodów" trzeba napisać, BY ŚWIAT ZMIENIĆ NA LEPSZE??
Beznadziejna jałowość tych wszystkich "sporów" wprost obezwładnia. W tym zacietrzewionym dzikim politwrzasku żyją także ogłupiałe nasze dzieci!!
NIE DZIW, ŻE WOLĄ OBRAĆ SOBIE DUŻO LEPSZĄ OJCZYZNĘ NA ANTYPODACH, BYLE TYLKO DALEJ STĄD
Zostawmy im tę straszną ich robotę - i cieszmy się tym, co tutaj nareszcie mamy TU & TERAZ! Kupiec niech kupczy, nauczyciel - uczy, muzyk - gra, siostra - leczy, a ptak śpiewa.
Las czy nie las,
wszystkich nas
dzieli jedno:
tykający czas.