Tekst 255 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2018-07-30 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 1837 |
Gdaczą kury, gdaczą!
Gdaczą kury, gdaczą,
jak ksiądz na kolędzie!
To może niech kaczor
zasiądzie na grzędzie?
Gdaczą kury, gdaczą,
jak ksiądz na kolędzie!
Niech wskakuje kaczor,
miejsce w pierwszym rzędzie!
Gdaczą kury, gdaczą,
jak ksiądz na kolędzie!
Gramoli się kaczor,
to chyba nie przejdzie!
Gdaczą kury, gdaczą,
jak ksiądz na kolędzie!
Dziób otworzył kaczor:
po drabince wejdzie!
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite
Czytam: Legion i Legion, poradzi. Dobrze, poradzę. Befana pisze dość agresywne komentarze, często prześmiewcze, prowokujące i atakujące rozmówcę, więc trudno mi tutaj polemizować z jej adwersarzami, ale sformułowanie "stara baba", czy "stary dziad", nawet w ostrej dyskusji, to jest dla mnie faux pas. Poza tym, reszta jest ok.
Aha, jeśli chodzi o Wałęsę, to najlepszy kawałek byłby oparty na kanwie plotki, która mówi o tym, że on szczał do chrzcielnicy. Kiedyś to była głośna historia, ale coś przycichło. Może nie ma nagrań, ani nikt nie chce zeznawać? Ale jeśliby ta historia miała jakieś umocowanie znaczniejsze, niż plotka, to chętnie bym to opisał. Rozumiem, że to okrutna historia, ale ludzie chyba nie mają zielonego pojęcia, do czego zdolni są ministranci. Nie tylko do chrzcielnicy potrafią się wysikać, do butelki z winem też. I co? Przez to ma być chrzest nieważny, albo nieważna msza?
No chyba tak lepiej, brzmi, niż literacki.
To prosta rymowanka, oparta na schemacie przyśpiewki.
Ale niezła.
Rytmiczna.
Ostatnia sprawa jest z tym księdzem na kolędzie, co gdacze jak kury, ale tego mi nikt poważny nie podważy.
Grafomani w szczególności.
Nie ma dla mnie znaczenia skąd pochodzisz, bo znam świetnych poetów z Ruchodupek Górnych.
Nie uważam, że ten wynalazek to szczyt poezji.
Jest satyrą, kąśliwym tekstem, ale dobrze napisanym.
Tematyki oceniać nie będę. Podobnie jak dyskutantów.
To się dobrze i płynnie czyta.
I tyle.
"Stara baba" nie jest znowu osamotniona; niech ów osobnik zerknie na PESEL własnej "partnerko-żony". Oraz swój. I przy okazji policzy na ciemieniu włosy a w obu szczękach prawdziwe zęby ;-)))
Ja czytam Twoje teksty.
Rzadko mam ochotę się wypowiadać, kiedy mnie śledzą
chore miernoty, pojawiające się pod każdym, moim wpisem.
Takie to miejsce.
Wolę Cię w każdym razie, w prozie.
oceny: bezbłędne / znakomite
"Dorian Gray" a współczesna literatura polska??? ;-) Zwłaszcza ta na PubliXo??? Może na miarę Goncourtów??? Tu nawet Siwek wyczerpał cały swój zapas rżenia, a hiena chichotu. Podostawali zajadów.
:-D :-D :-D
oceny: bezbłędne / znakomite
Ludzie wokół płaczą -
Taki sorry klimat,
No bo przecież zima!
Kto to z n ó w przetrzyma,
Z wiosną będzie lepiej,
Słoneczniej - i cieplej.