Tekst 64 z 78 ze zbioru: Przemyślenia z życia wzięte
Autor | |
Gatunek | filozofia |
Forma | proza |
Data dodania | 2021-03-04 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 970 |
Niewierzący kontra wierzący
Ludzie wierzący w swoich Bogów w niczym nie są lepsi od niewierzących. Niektórym się tylko wydaje, że są. Najczęściej jest na odwrót. To religie, to wierzący — najwięcej krzywdy Światu wyrządziły. I nadal wyrządzają. To religie, to wierzący — są najczęstszym źródłem ludzkich konfliktów, zarówno przeszłych jak i obecnych. Historia Świata jest tego dobitnym dowodem.
`Księża będą zawsze wykorzystywać ciemnotę i przesądy ludu. Będą posługiwać się religią jak maską, pod którą kryje się obłuda i zbrodniczość ich poczynań`. — Tadeusz Kościuszko
* bc0a80f888ef695c02636da3a884c932 Pinterest
Jeśli chcesz to poczytaj o stereotypach:
https://www.rpo.pomorskie.eu/documents/10184/155604/Stereotypy.pdf/af8e2192-6ac2-466b-88b7-af3d8e2aefa8
.
oceny: bezbłędne / znakomite
Wśród wierzących np. są także kobiety, które z różnych przyczyn /także tych po stronie partnera/ nie zachodzą w ciążę, a bardzo pragną urodzić własne dzieci -
i decydują się na metodę in vitro mimo, że ich religia im tego zabrania.
"Jedni z d r u g i m i! Nigdy jedni przeciwko drugim!"
/Jan Paweł II/
Wiem, że jest wielu wierzących — dobrych ludzi. Wielu też znam, i wiem, że takie osoby moim przekazem się nie obrażą. Zwłaszcza ci, którzy choć trochę znają historię Świata.
Nie tylko (aż) fanatycy, nie tylko...
Emilio, i zgadzam się całkowicie z papieżem Janem Pawłem: "Jedni z drugimi! Nigdy jedni przeciwko drugim!"... tyle, że ostatnio, widząc co kościół i niektórzy wierni wyprawiają, i co głoszą, trudno się temu podporządkować.
Musi przyjść w końcu opamiętanie... Pan Bóg na to patrzy i...
oceny: bezbłędne / znakomite
Obawiam się, czy dobra zmiana, ujrzawszy poglądy Kościuszki, nie zakwalifikuje go do totalnej opozycji.
Uważam, że to, kto w jakiego Boga wierzy, powinno być jego osobistą sprawą. A religie nie powinny być aż tak nachalne i ekspansywne... Jak to ma miejsce teraz w kraju za przyczyną obecnego rządu, purpuratów, a także ich reżimowej tuby TVPiS. Wszyscy oni głoszą głęboką wiarę w Boga, a tyle w nich zajadłej nienawiści. Czy oni są dobrymi ludźmi? Niech Pan odpowie sobie sam.
Co się tyczy poglądów Kościuszki, to myślę, że oni przerobią je na swoje kopyto. Mają w tym wprawę... A rozpropaguje je ich tuba TVPiS.
Nasi contra Żydzi! -
Na tym świecie całym
Jest za co się wstydzić!
Rudzi i nierudzi!
Chłopy contra baby!
Byle ludzi judzić -
Plan ten w d... wsadzić!