Przejdź do komentarzyOstatnie słowo
Tekst 15 z 16 ze zbioru: ŻYCIE NA TEMBLAKU
Autor
Gatunekbajka
Formaproza
Data dodania2024-10-26
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń49

Kajam się do samej ziemi i wyrzekam się wszelkiego paskudnego czynu Obiecuję, że nigdy więcej i tak mi dopomóż Bóg. To ja, Przeor Zakonu Wsteczniaków wespół z Głównym Wajchowym Ligi Obrony Plugastwa, daliśmy sygnał do ataku na zdrowy rozsądek.


To ja, szara piechota intelektualna, przy ich udziale, wykonałem podkop pod fundamenty obecnego ustroju i przełożyłem zwrotnicę z biegiem historii. Ja, szeregowy paproch wyborczy działałem wspólnie i w porozumieniu z resztą molekuł głosujących za błogosławionym Kamińskim czy innymi swołoczami.


To ja, lojalny wobec każdego, kto mi dawał więcej, stojąc w obliczu grożącego wyroku, wyznaję ze skruchą, że polityka, to nie sejmy, oraz pozostałe prezydenckie długopisy, ale prawdziwy człek, człek obeznany z tematem, orientujący się, co naród czyta i co go podkręca (teatr, film, fascynujące audycje o ciekawych postaciach), jaką mamy oświatę, czego uczą się dzieci i czy ich wiedza ograniczy się do pulpy o komputerowych grach, do czytania bryków i cwaniactwa w bezstresowym kokonie.


Teraz, po niewczasie i w bezpośredniej bliskości kary jestem za wpływem obywatela na podejmowane decyzje o przyszłości jego „późnych wnuków”. To sprawa jak najbardziej pilna, ponieważ nie kto inny, tylko z takich jak oni, powstaną przyszli nosiciele prawdziwej demokracji. Na koniec dodam, że powiedziałem, co chcieliście usłyszeć, proszę więc o łagodny wymiar kary.

  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
GENIALNE! Jest przesłanie, jest aluzyja*, jest nawet apel. Jest wina, a skoro jest wina, to musi być kara.
Więc ja cię autorze skazuję na dożywotnie pisanie, bo widać żeś mądry i spostrzegawczy. A! no i piórem władasz doskonale!


Tak się tylko zastanawiam, co jest warte nasze słowo? Co w tym całym politycznym śmietniku znaczy zwykły człek? Co ich to wszystko obchodzi, czego my chcemy dla wnuków, bo z pewnością już nie dla siebie. No ale próbować trzeba i to na wszystkie sposoby. Amęt*
© 2010-2016 by Creative Media
×