Tekst 23 z 37 ze zbioru: wierszydełka
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | fraszka / limeryk |
Data dodania | 2013-08-20 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 3657 |
Są takie chwile w życiu żółwia,
z natury zwierza spokojnego,
że jak go ktoś za bardzo wkurzy
przywalić może i większemu.
Zrobi to cicho i znienacka,
i bez sygnałów ostrzegawczych,
z mocarza siłą cios wymierzy,
że nawet słoń zbiór gwiazd zobaczy.
Więc kiedy masz ochotę wkurzać,
to nie lekceważ przeciwnika,
pozory bowiem są mylące
i żółw słoniowi też nawtyka.
Serdecznie pozdrawiam :)
Chyba nie powinnam ukrywać, że trafiłam na Publixo idąc po Twoich śladach? ;-)
oceny: bezbłędne / znakomite
Przestróg nigdy za wiele a te przedstawione jako fraszka bardziej, myślę, pozostaną w pamięci.
Ach tak? ;) Drzewiej mawiano: "W przyrodzie nic się nie ukryje". Trzeba to powiedzenie uaktualnić na: "W W necie nic się nie ukryje".
Też tak myślę, że lepiej do nas trafiają przestrogi w formie satyry, niż śmiertelnie poważne moralizatorstwo.
Pozdrawiam :)
oceny: bezbłędne / znakomite
A Optymiście odpowiem, że rzeczywiście pozory mylą, co kiedyś powiedział jeż, schodząc ze szczotki ryżowej.
oceny: bezbłędne / znakomite
Naprawdę nie spodziewałam się, że tak pozytywnie ocenicie mój debiut.
Piszę raczej intuicyjnie zwracając uwagę na rytm i w miarę dokładne rymy. Ale przyznam się, że o średniówce dopiero teraz się dowiedziałam.
*Lilly,jesteśmy imienniczkami, ale jestem chyba starsza, mam 53 lata :)
oceny: bezbłędne / znakomite
bardzo dziękuję za komentarz i ocenę.
Możliwe, że sama przyczyniłam się do tak dużej liczby odwiedzin. Przynajmniej 10 razy zajrzałam :)
Pozdrawiam.
Poza tym, nie zauważyłam w regulaminie punktu, w którym jest mowa o obowiązku pisania komentarzy pod tekstami. Każdy pisze jeśli chce a nie że "powinien"
Ponieważ to nie jest obowiązek, to dziękuję za komentarz.
Odnośnie Hemingwaya, mojego ulubionego autora, to naśladownictwo pozostawiam wrzos10. Ja nie mam aż tak górnolotnych ambicji i nawet milionowej części jego talentu, ale kiedy wrzos10 zostanie noblistką to tym bardziej Jej komentarze pod moim wierszykiem będę poczytywać sobie za zaszczyt :)
A tak między nami, czy słowo "paskudne" to z salonów czy z bazaru?
Za to ogromnie razi mnie słowo "zajebiście" w różnych wariantach. Mieszkam za granicą i miałam kilkuletnią przerwę w kontakcie z żywym językiem. Kiedy pierwszy raz usłyszałam to słowo z ust człowieka, który nie klnie, nie mogłam zrozumieć. Wszyscy się ze mnie śmiali, że to przecież normalne słowo. Niby już od dawna to wiem, ale ciągle razi moje uszy. Przy nim "wkurzać się" to pestka. Może dlatego, że to już staroć?
Serdecznie pozdrawiam :)
oceny: bezbłędne / znakomite
Nieważne, mały, duży -
To zdrowiu jego marnie służy;
Złość psuje mu wątrobę,
Gniew jego wzrok zaćmiewa,
A wszak nie stoi on nad grobem.
Żółw-ninja świat zdumiewa!