Tekst 126 z 236 ze zbioru: Sami swoi
Autor | |
Gatunek | satyra / groteska |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2015-09-19 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 3004 |
HIBERNACJA
o FRUSTRACJO! pokrzywdzonych przez historię
powiernico zatwardziałych i wydmuszek
tobie służą wykiwani w piaskownicy
co im Icek wcisnął weksel do pieluszek
wyuzdana rozpustnico ksenofobio
primadonno rozkwaszania to co święte
stymulujesz chorągiewki i chorągwie
przemytników słusznych roszczeń za zakrętem
twoim śladem ON i ONA przy nich dzieci
płoną miasta na czerwono i na biało
ot husaria - narodowa narodowość
chrześcijańskie `na pohybel` `idź na całość`
oceny: bezbłędne / znakomite
Tu za to martin zajął się problemem ogólnym Polaków, tak jak on to widzi. Nie on jeden tak widzi, bo temat jest aktualny i kontrowersyjny.
Nie widzę żadnych żadnych błędów z rymami, sylab w każdym wersie dwanaście, średniówka w tym samym miejscu. Forma bez zarzutu. "Narodowa narodowość" jest użyta bardzo świadomie, pokreślając pewien absurd. Nie rozumiem w ogóle zarzutów poprzedniczki co do wartości estetycznej wiersza.
A treść przypomniała mi Jacka Kaczmarskiego.
Jest jak pędząca głupota europejskiego lewactwa co pozbywa się swego dziedzictwa cywilizacyjnego na rzecz bandy nierobów z Somalii i Afganistanu. Martinie wybacz ale jesteś tak tępy jak gwałcone Szwedki przez muzułmanów. Więc twój przekaz patrząc z perspektywy :logiki , filozofii a nawet poprzez doświadczenie krajów Europy zachodniej jest pseudointelektualny. Czyli to co piszesz to nic innego jak ,,byle co " ładnie zapakowane.
Polecam poczytać do czego jest naród i jaką rolę spełnia patriotyzm i czy jest potrzebny .
oceny: bezbłędne / znakomite
Większość, niestety nie potrafi tej sztuki opanować. Konfrontacja poglądów wyklucza taką ewentualność.
"Martinie wybacz ale jesteś tak tępy jak gwałcone Szwedki przez muzułmanów."
Ludzie, którzy tak argumentują, nie są w stanie mnie obrazić. Niestety, może się zdarzyć, że tacy patrioci, będą szarpać MOJĄ OJCZYZNĘ - to naprawdę boli.
Zastanawiałem się ostatnio, czy ja jeszcze pasuję do polskiej rzeczywistości, polskiego narodu i polskiego Publixo. Patriotyzm, odebrano mi już dawno, podczas tysięcy przypadkowych, koleżeńskich, a nawet rodzinnych (wyłączając najbliższych) sprzeczek. Kto zna mój wiersz "OBCY" zrozumie.
Nie wiem, jak długo z Wami pozostanę, ale na razie warto. To Wasza wina! lilly, janko, medicus. Tego się nie spodziewałem, dlatego tak cieszy :)
oceny: bezbłędne / znakomite
"Narodowa narodowość" mnie rozbawia:)
Natomiast nie podobają mi się docinki osobiste w komentarzach.
Można polemizować z poglądami, nie obrażając nikogo.
Pozdrawiam
Nie jest ważne jakie poglądy na człowiek - ważne jest jak potrafi odnieść się do poglądów innego człowieka. A tu widać, że nie każdy potrafi nie tylko tolerować, ale nawet zaakceptować.
Pozdrawiam. :)
oceny: bezbłędne / znakomite
- tytułowa hibernacja,
- frustracja oraz
- ksenofobia
- to cioteczne siostry bliźniaczki. Wszystkie trzy czynią ludziom same szkody i są okropnie ciężkostrawne - razem czy osobno.
Jeżeli tylko możesz, omijaj je z furą siana szerokim łukiem