Autor | |
Gatunek | satyra / groteska |
Forma | proza |
Data dodania | 2017-11-13 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 2111 |
- Marian, a co ty tam malujesz?
- Śmierć wrogom Niecborza.
- A na co ci to?
- Zapłacili, to maluje różne, takie.
- A jakie jeszcze, Marian?
- „Grzybowo tylko dla białych” już namalowałem, a jeszcze będę malował „Żydzi precz od Gąsek”, „Śmierć wrogom Zęgnowa, Lasek, Raźniewa i Wólki Pańskiej”, „Obrońcy Europy z Dłużniewa”, „Biała rasa z Jaglanki Kościelnej”.
- I co z tym będzie?
- To nie wiesz, Józef? Parada z okazji dnia niepodległości ma być w Baranowie, to się szykują z okolicznych wiosek. Zamawiają różne, takie okolicznościowe pamiątki, żeby z pustymi pazurami po paradach nie chodzić. Każdy coś niesie. Chorągiewki, świece dymne, petardy, niektórzy słoniki na szczęście. Reszta niesie przekaz.
- Aha. I ty im malujesz ten przekaz?
- Właśnie, Józef.
- A co? Jakieś Żydy są w Gąskach?
- Skąd, Józef? Ludzie na wszelki wypadek niosą przekaz, żeby ich w Gąskach nie było.
- To, Marian, możesz mieć wiele zamówień, kiedy wyjdzie na jaw, co by mogło w Gąskach być, a czego na szczęście jeszcze nie ma.
- Nie martw się, już im w tej polskiej telewizji powiedzą.
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite
Także von Knoedel czuje nadchodzącego Boga zmian. Przyzywa go w komentarzach, pisze, że dobra zmiana przygotowuje grunt, a on sam będzie coraz bardziej obrazoburczy.
Zresztą mimo rosnących sondaży, to i tak wszyscy zdają sobie sprawę, że Kaczyński jest za słaby, za mało męski. To raczej socjalista, niż narodowiec z krwi i kości. Kobiety go nie kochają, co najwyżej stare pudernice i matki karmiące szóste dziecko. A wodza muszą kochać kobiety. To jest klucz, który będzie posiadał bękart dobrej zmiany: będzie uwodził kobiety.
Wszyscy wiemy, że nie musi być piękny. Może być nawet kurduplem, ale przynajmniej schludny musi być. Nie mlaskać, nie nosić łupieżu na marynarce i nie hodować kóz w przegrodzie nosowej.
Nadto tekst obraża Polaków robiąc z nich wyjątkowych matołów .
Mało tego robisz to na tle trudnego i realnego problemu relacji z Żydami - gdzie pretensje w większości wypadków są uzasadnione.
Proponuję zrobić rekonesans na prowincję i się osobiście przekonać o tamtejszym poziomie - a może i zawstydzić - swoim paszkwilem .
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite
To wszystko tylko deklaracje, bo już realizacje to inna rzeczywistość. Bo tych wszystkich , których ocenia się w skali ratingowej na ZZZ z minusem, potem na ulicy pozdrawia się z szacunkiem.
Na polskiej prowincji dokonała się poważna zmiana świadomości. Byli już tu i tam, wiele widzieli i testowali i są bardziej wyrozumiali i otwarci. Pracuję z wieloma z nich, rozmawiam, stąd wiem.
Daję oceny do końca skali.
oceny: bezbłędne / znakomite
I NIE ROZUMIEM, CZEMU JA TO PISZĘ, JAK PO CAPSLOCKU...
Ich zleceniodawcy