Tekst 209 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor | |
Gatunek | historyczne |
Forma | proza |
Data dodania | 2020-12-21 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 1101 |
Od tysięcy lat wiadomo, że rzadkie zjawiska sferyczne zwiastują nadzwyczajne wydarzenia i nadchodzące zmiany. Zagubienie ludów, zarazy i koniec znanego porządku. Tym razem jedno i drugie już jest, zatem można wypatrywać końca. W tym czasie dokonywano rzadkich rytuałów, magicznych zaklęć i zawierzeń, wystawiano nekrologii żywym i umarłym.
Postawiliśmy trójkąt zagłady dla zjawiska.
Na tej podstawie i z upoważnienia odwiecznych tradycji wystawiamy nekrolog sygnowany urzędową pieczęcią.
sygnatura:
Sancte Michael Archangele,
defende nos in praelio,
contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque,
Princeps militiae caelestis, Satanam aliosque spiritus
malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo,
divina virtute, in infernum detrude. Amen.
O Maria, sine labe concepta, ora pro nobis, qui ad Te recurrimus et pro omnibus qui ad Te non recurrunt et praesertim pro inimicis Sanctae Ecclesiae et commendatis Tibi.
:) :) :) plus Księga Rodzaju oraz Apokalipsa wg św. Jana Apostoła :)
https://warszawa.gosc.pl/doc/6293635.Jak-Madonna-z-Faenzy-ocalila-Warszawe-Wilno-i-Krakow/4
bacząc przy okazji na tę swoją, zsuwającą ci się z łysiejącej makówki rzekomo obfitą szewelurę :-D
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite
Moc piramid - i powszechne na Ziemi ich występowanie - to wcale nie przypadek.
I w astronomii, i w logice koniunkcja (patrz nagłówek) jest warunkiem orzekania o prawdzie - i jasności
O S I E M trójkątów równoramiennych.
Trójkąt zatem to w Trójwymiarze Czasu i Przestrzeni figura samoreplikująca się
oceny: do przyjęcia / dno
Akurat skromna b_d_d wie nieco więcej od pozostałych komentatorów oraz patrzy [nie tylko do przodu] lecz przede wszystkim wokół siebie.
Prawdziwy "demon" przenigdy nie napisze "świętej pamięci" :p
Przedtem nie dałam ocen, czekając na reakcję pozostałych. Teraz to czynię z pełną odpowiedzialnością i takimż przekonaniem.
oceny: bezbłędne / znakomite
Oj, będzie się działo, zwłaszcza że to rzadkie zjawisko.
PS. Też sprawdziłem tekst pod względem "poprawność językowa". Nie znalazłem żadnego błędu, a bdc wstawiła ocenę zaledwie "do przyjęcia". To teraz poczekajmy, aż uzasadni tę ocenę, tak jak na naszym portalu jest to przyjęte. Chętnie się dowiem i poduczę, gdzie w tekście są błędy... przecież człek całe życie się uczy.
Bdc dała bardzo niską ocenę za poprawność językową. My tych błędów nie widzimy, chcemy się poduczyć, to przecież dobrze, prawda?
Więc czekam - befano_di_campi, wskaż wreszcie te błędy językowe. Przecież muszą gdzieś być, jeśli dałaś ocenę ledwie "do przyjęcia". Gdyby nie było, musiałabyś dać przecież "bezbłędne", prawda? Przecież jesteś zawsze prawdomówna... tak w każdym razie wszędzie i zawsze powtarzasz. Więcv - wskaż te błędy wreszcie.
Ale przedrostek "przed" piszemy również łącznie z rzeczownikami. Podaję też przykłady ze SJP: przedmówca, przedmóżdże, przedpiekle, przedplon, przedpokój, przedpłata, przedrostek, przedzimie.
oceny: bezbłędne / znakomite