Tekst 74 z 78 ze zbioru: Przemyślenia z życia wzięte
Autor | |
Gatunek | filozofia |
Forma | proza |
Data dodania | 2021-06-06 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 933 |
Nieciekawe jest życie impertynenta
Są ludzie, którzy z jednej strony potrafią wiele ciekawych rzeczy w życiu robić, z drugiej jednak strony — swoim impertynenckim zachowaniem i agresywnym podejściem do innych — niszczą najmniejszy nawet przejaw ich pozytywnej opinii o nich, w rezultacie są nielubiani, nieszanowani, lekceważeni... Życie impertynenta niewiele jest wart.
A życie takie piękne. Warto nauczyć się je takim postrzegać... i pięknie żyć. — Dedykacja dla impertynentów.
oceny: bezbłędne / znakomite
do podłych impertynentów.
Wstyd mi za Ciebie, Panie D. To minusowanie Janko wszędzie to głupia i szczeniacka zagrywka... Ba, to czysty idiotyzm.
Trudno pojąć, jak niby taka poważna osoba, oczekująca szacunku od innych — może zabawiać się w taki sposób.
Ustań, póki jeszcze się całkiem nie ośmieszyłeś przed wszystkimi...
bowiem zna to z doświadczenia,
że najwięcej impotentów
bywa wśród impertynentów.
Ale, ale, Janko, tylko nie u mnie z tym olewaniem... OK?
Jemu właśnie na tym zależy, żeby Cię zdenerwować. To już końcówka jego prymitywnej zabawy.
Już tutaj kiedyś pisałam pół żartem, pół serio:
Osobę podłą najlepiej unikać. Jeśli się nie da, obchodzić szerokim łukiem. Jeśli się i tego nie da, traktować jak powietrze... A jeśliby się jednak i tego nie dało, powiedzieć jej prosto w twarz: — Spadaj na drzewo dokończyć ewolucję.