Tekst 255 z 255 ze zbioru: miszmasz
Autor | |
Gatunek | publicystyka i reportaż |
Forma | utwór dramatyczny |
Data dodania | 2021-12-06 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 1049 |
~~
Felek pała wciąż żądzą przywództwa w Europie ..
.. walnij ty się w swój czerep, pokraczny ćwierćchłopie;
staczasz się coraz bardziej w zgniliznę obłudy
- tobie bardziej pasują podmoskiewskie budy;
gdzie to swoje barłogi mają pieski Kremla ..
Felek w swych wypowiedziach nadużywa szmermla*,
aby tylko wrażenie zrobić w `ciemnym ludzie`.
Lecz Felek ciągle marzy o tym właśnie cudzie,
nawet za cenę zbratania z siłami ciemności.
Takich właśnie ostatnio posprowadzał gości,
będących wasalami moskiewskich watażków.
Tak oto kraj nasz - Polska - pozbywa się blasku ..
~~
szmermel* - szumny frazes
oceny: bardzo dobre / bardzo dobre
oceny: bezbłędne / znakomite
On zawsze wie. Co gorsza, wie, że wie lepiej!
Co do tematu, to powie, tak: Ludzie lubią innych określać np. ale inteligentny, ale mądry, ale głupi, ale ciemny, a ja myślę, żeby kogoś określić czy jest inteligentny ktoś, to samemu trzeba być inteligentnym. I tak we wszystkim. Własna miara najczęściej znacznie odbiega od prawidłowej oceny, bo miara - mierze... nierówna.
Skąd jesteś pewny, że masz rację? masz jakiś certyfikat uprawniający do "mienia" racji?
Dobromir, to tylko Twoja racja, a Polska dawno nie była tak wolna, jak wolna jest teraz. Już 4 lata nie mogą skazać Frasyniuka za kopanie i ubliżanie policjantom i żołnierzom. Teraz SN go uniewinnił.
Czy takie sprawy byłyby możliwe za PRL? No właśnie... pomyśl trochę. Czy to kraj reżimowej dyktatury?
Nie obniżam ocen, ani nie stawiam, bo u mnie nie ma takiego mechanizmu, jak u Ciebie, żebym komuś do dna i beznadziejności sprowadzał materiał publikowany na publixo. kargulizm i Pawlakizm jest mi całkowicie obcy, mimo że mam temperament większy od góralskiego.
Pozdrawiam i niech Ci się przyśni Kaczyński, który wręcza Tobie osobiście 13 emeryturę, 14 emeryturę i zwrot podatku od 2022. A Ty, w tym śnie, wspaniałomyślnie przeznaczasz te pieniądze na walkę z nienawiścią i obłudą niepolskiej racji stanu.
~~
rymy - w kolejnych po sobie wersach - oczywiście, że nie wszystkie są gramatyczne; ale są ..
Europie - ćwierćchłopie
obłudy - budy
Kremla - szmermla
ludzie - cudzie
ciemności - gości
watażków - blasku
~~
jeśli zaś tego nawet nie potrafiłeś zauważyć swoją Jaśnie Doskonałością, to inne Twoje bleblanie przemilczę, uznając je za tak samo trafne, jak wytknięcie mi braku rymów ..
Z poważaniem na jakie zasługujesz .. DOBROMIR