Autor | |
Gatunek | poradnik |
Forma | proza |
Data dodania | 2022-04-13 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 913 |
SURÓWKA KIJOWSKA
Składniki: na 1/2 główki białej kapusty 4 jabłka, 3 łyżki majonezu, 100 g sera holenderskiego, 2 łyżki tłuczonych orzechów, 1 łyżeczka cynamonu, 1 gotowana marchew, sól, sok z cytryny, cukier, zielenina.
Kapustę drobno poszatkować i posolić, dobrze wymieszać, jabłka wraz ze skórką podzielić na ćwiartki, usunąć gniazda nasienne, skropić sokiem z cytryny, żeby nie ściemniały, drobno posiekać i połączyć w salaterce z kapustą.
Orzechy utłuc w moździerzu.
Ser holenderski przetrzeć na tarce serowej o drobnych oczkach.
Do kapusty i jabłek dodać majonez, cynamon, sok z cytryny i cukier do smaku. Dobrze wszystko wymieszać. Wierzch surówki posypać orzechami, tartym serem i udekorować fantazyjnie wyciętymi plasterkami gotowanej marchwi oraz natką pietruszki.
Podawać natychmiast po jej sporządzeniu.
SURÓWKA Z CZERWONEJ KAPUSTY, MARCHWI, JABŁEK I SŁODKIEJ PAPRYKI
Składniki: na 0,5 kg kapusty 200 g jabłek, 1 duża marchew, 100 g słodkiej (bułgarskiej) świeżej papryki, 1 szklanka śmietany, sól, pół łyżeczki cukru, zielenina.
Kapustę drobno poszatkować i utrzeć z solą. Wydzielony przez nią sok wylać. Ćwiartki jabłek wraz ze skórką - spryskane wcześniej sokiem z cytryny, żeby nie pociemniały - drobno posiekać, wymieszać z kapustą, marchew utrzeć na tarce, paprykę posiekać. Wszystko razem wymieszać, zalać śmietaną rozbełtaną z cukrem.
Podawać tuż po jej sporządzeniu, posypaną drobno pociętą natką kopru lub pietruszki.
SURÓWKA Z KWAŚNEJ KAPUSTY Z MARYNOWANYMI GRZYBAMI
Składniki: na 0,5 kg kwaśnej kapusty 100 g marynowanych grzybów, 1 cebula, po 2 łyżki oleju roślinnego i cukru, cynamon, goździki, natka pietruszki według upodobań.
Kwaśną kapustę poszatkować, wymieszać z posiekaną cebulą, drobno pociętymi grzybami, cynamonem, utłuczonymi goździkami, olejem i cukrem.
Podawać zaraz po jej sporządzeniu, posypaną drobno pociętą natką.
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite