Autor | |
Gatunek | publicystyka i reportaż |
Forma | artykuł / esej |
Data dodania | 2022-11-22 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 496 |
Podzielę się osobistymi spostrzeżeniami na temat społeczeństwa. Zauważyłem że większość ludzi przedewszystkim poświęca dużo czasu i uwagi pracy zarobkowej. Jest to zrozumiałe, ponieważ ma to związek z wszelkimi opłatami czy dokonywanymi zakupami. W obecnym systemie trudno byłoby żyć nie mając środków finansowych. Dlatego praca jest ważnym aspektem życia. Ciężko pracując ludzie czekają na upragniony urlop żeby się odprężyć i odpocząć. Po urlopie znowu rzucają się w ,,wir ` pracy. Niektórzy mają pasje czy hobby które chronią od życiowej rutyny. W ten sposób większość funkcjonuje. Niewiele jest ludzi którzy oddają się głębszym życiowym refleksjom. Chodzi o zadawanie sobie egzystencjalnych pytań. Niektórzy twierdzą że są bardzo zapracowani i nie mają na takie rzeczy czasu. Uważają że tego typu przemyślenia nie poprawią ich sytuacji materialnej. Ich zdaniem tylko ,,nieroby` mogą sobie filozofować, natomiast pracowici ludzie nie mają na to czasu. Często się zastanawiam, jak można tak bezrefleksyjnie przeżyć krótkie życie ?
Chociaż ze świeckiego punktu widzenia niejeden człowiek prowadzi wartościowe życie, w gruncie rzeczy jest to jałowa egzystencja. Dlaczego można tak powiedzieć? Ponieważ z chwilą śmierci wraca do prochu i odchodzi w niepamięć. Niknie w morzu ludzkości i nie pozostawia po sobie trwałego śladu.
oceny: bezbłędne / znakomite