Tekst 14 z 61 ze zbioru: Antidotum
Autor | |
Gatunek | satyra / groteska |
Forma | fraszka / limeryk |
Data dodania | 2015-10-17 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 1822 |
Zaradny rolnik ze wsi Macieje
wentylatorem wiatr w polu sieje.
Kiedy wyzbiera burze,
poukłada na furze,
sprzeda, gdzie susza, niech tam poleje.
oceny: bezbłędne / znakomite
Serdecznie :)))
Pozdrawiam sobotnio z głębokim uśmiechem :)
oceny: bezbłędne / znakomite
Bardzo dobre pod względem pomysłu, zapisu i formy.
lucius* - jak nie znasz zasady, to nie lej wody - do kwasu czy odwrotnie, jakoś tak:)
atram* - odpowiem słowami piosenki "nie podskakuj miła, nie podskakuj" Grechuty. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem:)))
Hardy* - znaczy, że spełnił swoje zadanie.
oceny: bezbłędne / znakomite
a) jeden z tomików jej autorstwa, albo ciut więcej,
b) ostatnie wydanie Antologii Portalu literackiego "POSTscriptum",
c) tabliczkę czekolady [rodzaj do uzgodnienia],
d) słoiczek miodu z zaprzyjaźnionej pasieki.
:-D :-D :-D
Uzasadnienie nadania nagrody: za (nad)uszlachetnienie tego literackiego gatunku.
:-D :-D :-D
A co do meritum, czem żem sobie zasłużył na takie wyróżnienie, jam niegodzien...
Powiem tak, jestem łasuchem, ale nie aż takim, więc skreślamy punkt c i d.
"POSTscriptum" - punkt b - nie było mi dane poznać, więc nie będę ryzykował nowej znajomości.
Jak z powyższego wynika, optuję za rozwiązaniem pierwszym czyli a z opcją dodatkową - "albo ciut więcej". Powiedzmy, że nie będę dłużny...
Aha, proszę wziąć pod uwagę, że jeszcze nie skończyłem z pisaniem limeryków...:)))
Ten limeryk przebił wszystkie! No nie, chłopina siejący dmuchawą wiatr... Istny płanetnik :-D :-D :-D
Choć widziałam pod koniec września [między Koninen a Kaliszem] uruchamiającego deszczownię jednego pana rolnika, który patrząc na spływające strużki był wręcz wniebowzięty :-)))
Gdybym się nie wstydziła, to poprosiłabym o zatrzymanie auta i go... uścisnęła :-)))
:)))
Na paczuszce musi być przecież adres zwrotny ;-)))
Pozdrowienia serdeczne :-)))
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite