Tekst 51 z 62 ze zbioru: Przejrzystość
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2016-02-02 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 3590 |
Motto: U bramy jego pałacu leżał żebrak... (Łk 16,20)
Ile razy gała
z matmy lub na cmentarzu
wagary - klekotanie
Rośnie społeczny pasożyt
Bezlitosna wyobraźnia
pchała pod nos
garnuszek zimnej zalewajki
i mnie
na schodach rezydencji
urządzonej siostry
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Proszalna potrawa
musowo posolona
dziadowską łzą
oceny: bezbłędne / znakomite
"Tu wszystko zostało bardzo dokładnie przemyślane, łącznie z cytatem, w którym wprawdzie występuje leżący nie opodal pałacu żebrak, co wcale nie znaczy, iż każdy leżący u wrót pałacu żebrak musiał być zaraz "okryty wrzodami".
O samych żebrakach zwykło się mówić "pasożyt społeczny"... I abirecka tym pasożytem - według rodzicielskich prognoz - miała być :( w przeciwieństwie do nadgenialnej siostruni, której skromna abirecka przynosić miała (w przyszłości) piramidalny wstyd... :("
To jedna z wielu moich traum nie zawsze szczęśliwego dzieciństwa, gdzie - prawie niezmiennie - Rodzicielstwo upatrywało we mnie tę przyszłościową rodzinną zakałę.
Wspomnienia potrafią być okrutne, dlatego na (jakichkolwiek) ocenach zupełnie mi nie zależy :)
Serdecznie :)))
To,że Ci nie zależy i zależy jak wszystkim,jednak nie w znaczeniu żebraka,który prosi o jałmużnę i czeka na pałacowe ochłapy,wykazujesz się swoim talentem czy wiedzą,co nie czyni Cię leniwą.
Serdecznie:))
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite
A wszak matematyka - to królowa wszystkich nauk
Sztandarowym przykładem ludzkiej jemioły są wszyscy tzw. "gorsi" czyli: szkolni wagarowicze-dwójkowicze, żebracy, bezdomni, bezrobotni, uchodźcy, azylanci, mieszkańcy pustostanów etc., etc.
ORAZ POECI I ARTYŚCI :(
W prostym narodzie my-piszący jesteśmy traktowani zawsze z góry, jak jacyś niepełnosprawni i ludzie bez 5. klepki, bo "nic nie robimy"