Tekst 102 z 117 ze zbioru: Wierszyki
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2018-03-16 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 1483 |
Kawa zapach czaru
rozkoszy wnętrza
płynących uczuć
mądrości poematu
Wiedzie poprzez
porcelanę i grafikę
strojna uśmiechem
cynamonu i mleka
Łagodzi zmysły
roztacza aromaty
wabi smakiem
pozornie gasi pragnienie
oceny: bardzo dobre / bardzo dobre
Kawa, to złudzenie, jak papieros... a w efekcie stanowi rozrzutność energetyczną organizmu, który miast się wzmocnić, przypomina balon z małą ilością powietrza. Papierosy wcale nie uspakajają, a wręcz pobudzają i to jest podobny miraż, jak przy kawie, chociaż w innej kolejności.
Mleko krowie jest przeznaczone dla cieląt i trudno zrozumieć dlaczego ludzie go piją, tym bardziej, że jest coraz gorszej jakości. Może niedługo trzeba zacząć doić kobiety po porodzie i zająć się przetwórstwem mleka?
Cukier w kawie, to zbytek łaski. Podnosi gwałtownie poziom cukru, na co gwałtownie reaguje trzustka wysyłając oddziały insuliny, która z kolei obniża poziom cukru i powoduje przygnębienie.
Kawa, to drugi na świecie, po nafcie, produkt o największych zyskach handlowych. Co roku zyski wynoszą 70 mld złotych i produkcja kawy zatrudnia 50% niewolników, w tym dzieci od sześciu lat. Dorośli zarabiają 100˘dolarów z czego mieszkanie kosztuje 80... zatem kawa to krew i pot.
Kawa, to stres, który sobie fundujemy w pogoni za nawykami. I podobnie, jak stres może wywoływać u kobiet przedmiesiączkowe napięcie, jak wszystkie sztuczne stymulatory, które mogą prowadzić do bezpłodności, czy impotencji.
Zatem z umiarem i tylko bio, bo o tym, co powodują w ludzkich organizmach pestycydy użyte do zwalczania pleśni, grzybów i innych żyjątek... zabrakłoby miejsca, a i włosy się jeżą na głowie, jak pestycydy degradują organizm... genetyczne zniekształcenia nawet w czterech pokoleniach.
Zatem kawa z pewnego źródła, bio i nie więcej, niż trzy dziennie. Wszystko zależy od wagi i trzeba mnieć świadomość, że dziecko, które wypija 250 ml coca coli, można porównać do dorosłej osoby, która duszkiem wypija cztery, mocne kawy...
Niie ma mnie,ponieważ mam wiele zajęć:)))
oceny: bezbłędne / znakomite
Kawa na ławę?
Bo lubisz kawę!
Kawa pobudza,
Kawa łagodzi,
Co ci już teraz
Bokiem wychodzi!
oceny: bezbłędne / znakomite
uwaga
dlaczego /mimo swoich walorów literackich/ tego typu poezja NIE TRAFIA do wszystkich?
BO WIELKOŚĆ SZTUKI WCALE NIE POLEGA NA MYDLENIU /OCZU/, GŁASKANIU I DOPIESZCZANIU WIDZA /SŁUCHACZA/
??
Wielka Sztuka m u s i szukać odpowiedzi na problemy, z jakimi zmaga się tzw. zwykły szary człowiek-Ziemianin
/który przecież dopiero relatywnie niedawno przestał być wiecznym głąbem i analfabetą - i to nie Król Wszechmogący, a on zadaje dzisiaj pytania!/
/kiwi, homary, chili, avocado, szampan, kubańskie cygaro, jacuzzi, lot na Majorkę, chanel nr 5, lamborghini itd./,
wie teraz nie tylko wierzchołek góry lodowej - elitarne jaśniepaństwo
- to już wiemy w s z y s c y
N I C Z Y M
??