Tekst 76 z 140 ze zbioru: a
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2013-06-25 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 2502 |
biegną dziewczęta z płaczem
przed konikiem sobaczym
połyka piach nordycka krew
gwiazdy jak w mongolii
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2013-06-25 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 2502 |
biegną dziewczęta z płaczem
przed konikiem sobaczym
połyka piach nordycka krew
gwiazdy jak w mongolii
oceny: bezbłędne / znakomite
Swoją drogą inspiracją była historia z czasów wojny, kiedy to sowieccy Mongołowie rozprawiali się z wrogą ludnością cywilną. Obrazek mocno utkwił w pamięci pewnej pani i do dziś nie może zapomnieć płaczu tamtych, niemieckich dziewcząt...
Straszne to były czasy. To, co robili Niemcy na Wschodzie, przyszło i do nich.
Pzdr.
oceny: bezbłędne / bardzo dobre
powiem Tobie z czym skojarzył się mnie tytuł. U mnie w domu, albo raczej przed domem.. jest taki samoistny podział obowiązków. Moja babcia, dziadek przywiązują psy łańcuchem, ja je odwiązuję, to się większości nie podoba, trudno.
Więc oni zniewalają, ja wyzwalam, tak jak armia z twojego tytułu.
Starsi ludzie często nie rozumieją własnych praw , a co dopiero prawa zwierząt. Możesz ich postraszyć Strażą dla zwierząt i prawem, które stanowi o max 12 godzinnym pobycie na uwięzi :)
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite
W liczbie tych armii np. tylko od 1953 r. w 92 pokojowych misjach wzięło udział również 115.000 polskich żołnierzy.
Ile ludzi w tych polskich misjach przez ten szmat czasu zostało rannych lub zginęło po obu stronach konfliktu?
Nie chciejcie swoich wyzwolicieli!
Na tamtejszym cmentarzu leżą kości ponad 7 tys. czerwonoarmistów.
Ilu ich poległo wtedy w całej Polsce?