Przejdź do komentarzyO dwóch takich
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2014-02-16
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4955

O dwóch takich


Z Bródką Kamil w pięknym Soczi,

błyskotliwy i uroczy,

mikrosekundowy

i bardzo stylowy,

równocześnie obaj złoci.

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Piękny dzień wczoraj mieliśmy! Zakrzyknę tylko - hura! Barwo, nasi Mistrzowie! :)

Janko, w drugim wersie chyba powinno być "błyskotliwi"

Pozdrawiam :)
avatar
Limeryk na czasie i ku chwale :)

Piórko, według mnie Janko nie popełnił literówki. "Bródka - błyskotliwy - mikrosekundowy", "Kamil - uroczy - bardzo stylowy". Dopiero w ostatnim wersie jest mowa o nich obu.

Poczekajmy jednak na odpowiedź Janko, "co autor miał na myśli" ;)
avatar
Dziękuję Wam obydwojgu, natomiast Tobie, Hardy, gratuluję przenikliwości. Taki właśnie był mój zamysł, chociaż obawiałem się, że będzie też odczytany tak, jak to zrobiła Piórko. Zresztą w pierwotna wersja była właśnie taka Piórkowa.
avatar
"I wilk syty, i owca cała" ;)

Jedno pytanie do Pana Przecinka. Chodzi właśnie o interpunkcję - drugi wers odczytałem: (Bródka) błyskotliwy, a (Stoch) uroczy, dlatego że po pierwszym wersie jest postawiony przecinek. Gdyby przecinka nie było, odczytałbym drugi wers, że chodzi o obydwu "błyskotliwi i uroczy".
Proszę poprawić w razie mojej pomyłki.
avatar
Hardy, gratuluję Ci logicznego wywodu!
Właśnie tak!
avatar
W pierwszej chwili chciałem zasugerować to samo, co Pani piórko, dopiero gdy przeczytałem wszystkie uwagi i wyjaśnienia do końca, zrozumiałem janka intencje. Jednak czy nie mogłyby to być to dwa, niemal takie same limeryki - jeden w brzmieniu proponowanym przez janko, drugi przez piórko?
avatar
Oczywiście, ze obydwa warianty są dopuszczalne i nawet niewiele się od siebie różnią. Zresztą napisałem wyżej, ze pierwotna wersja była właśnie taka, jaką proponuje Piórko.
© 2010-2016 by Creative Media
×