Autor | |
Gatunek | obyczajowe |
Forma | proza |
Data dodania | 2019-05-17 |
Poprawność językowa | - brak ocen - |
Poziom literacki | - brak ocen - |
Wyświetleń | 1598 |
Zabawa w chowanego
Niekiedy uczeń jest podobny do dziecka bawiącego się w chowanego. Czyni to w dwojaki sposób; w szkole ukrywa przed nauczycielem swoje nieróbstwo. Przygotował jak najstaranniej parawan „ wymyślone usprawiedliwienie”, za którym chce się skryć bezpiecznie. W domu, wobec rodziców którzy nakazują odrabianie zadań szkolnych, wymyśla najprostszy parawan: „Nic nie było zadane do domu”. Wobec tego z radością może pójść do rówieśników i zapomnieć o obowiązkach. Wszelkie wyrzuty sumienia uciszą koledzy, pomogą wymyślić nowy parawan, usprawiedliwiający brak zadania domowego.
Niekiedy nauczyciel wzywa rodziców na rozmowę, zmuszając ucznia do wyjścia z kryjówki. Dobrze, gdy do spotkania dochodzi wcześnie, gdy jeszcze istnieje możliwość nadrobienia zaległości.
Uczeń wraca do zdrowych relacji, gdyż zrozumiał, że rodzicom i nauczycielom zależy na jego dobru.
Kryjówka to ciemne miejsce. Zapewne każdy z nas oglądał roślinę w miejscu, gdzie słońce nie dociera – roślina dziczeje. Większą wartość dla ucznia ma miejsce jasne i słoneczne, gdyż pozwala wrastać w wartościach istotnych dla rozwoju człowieka.
Motto!
Nie każda kryjówka zapewnia wolność.