Tekst 53 z 81 ze zbioru: Zachód
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz biały |
Data dodania | 2021-05-17 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 928 |
zmierzchało
między szczeliny wielkiej płyty
podpełznął krzyk
urwany
spod dziesiątki chyba
ktoś zatkał usta
krocze...
...i na śniadanie zjadłaś tabletki wczesnoporonne
z łykiem kawy
i piwem na moralniaka
boli
tak bardzo ale
trzeba być twardą
cierpienie uszlachetnia
a brak pamięci uszczęśliwia
ukochany mężu
oceny: bezbłędne / znakomite
Niż takiego męża.
Jest dla niej demonem.
Wszystko w czterech ścianach, a mama i ksiądz mówią, że trzeba kochać bo ślub był w kościele.
Myślę, że obecnie aspekt religijny gra znacznie mniejszą rolę, niż inne aspekty.
oceny: bezbłędne / znakomite
oceny: bezbłędne / znakomite
Potężne chłopisko ze wsi Pożogi
ciągle sprawdza, czy rosną mu rogi.
Swą żonę dziennie bije,
ręką, pasem, kijem...
i gwałci, kiedy ta lepi pierogi.
Jak słyszę, że cierpienia uszlachetnia, niedobrze mi się robi. A wiadomo skąd pochodzi takie dictum.
Tysiące kobiet woli jednak cierpieć, niż zdobyć się na odwagę i raz na zawsze przeciwstawić się takiemu podłemu życiu z toksycznym mężem.
Każde inne wyjście, KAŻDE!!!, będzie lepsze niż trwanie w takim związku. A już przede wszystkim ze względu dzieci.
Pamiętasz? Pisałam tutaj o tym w artykule pt. "Syndrom Otella".
Wyjątkowo częsty.
Komentarz Gruszki został zmanipulowany (okrojony) i wykorzystany na innych portalach.
Tu też.
Zapewne za zgodą autorki komentarza.
Stara wariatka tańczy...
Więcej już niczego u Ciebie nie skomentuję.
Przykre....
Tu nie zgadzam się z autorem, że kobiety pozostają w takich związkach, bo chcą być twarde.Wręcz przeciwnie, nie mają siły na zmiany w życiu przy braku dostępu do fachowej pomocy.Mogą tylko się skarżyć i szukać co najwyżej "następcy".
oceny: bezbłędne / znakomite
Trudno ocenić taką postawę peelki, ja tego nie rozumiem... Buntuję się już tylko czytając o tym. Ale tak sobie myślę, może jak ktoś doświadczał przemocy jako dziecko, gdzie rodzice wytłukli mu nawet instynkt samozachowawczy, to "toleruje" przemoc wobec siebie i w dorosłym życiu.
PS do poprzedniego kom. To nie autor stawia tezę o "twardości" tylko przedstawia nastawienie peelki.
.
Rozmawiałam kiedyś z taką kobietą i ona ciągle powtarzała,że nie ma siły odejść.Stąd moja wypowiedź.
Że wstawia Twój komentarz za Twoją zgodą.
Mnie nie chodzi o to, czy jest on pozytywny, czy negatywny, czy neutralny i refleksyjny.
Pytam, czy wyraziłaś zgodę na jego wstawianie gdzie indziej.
Tu jest akurat ten jej tekst z Twoim komentarzem. Na innych portalach też.
Z lekka retuszowanym pod tezę.
Nie wiem skąd to "zapewne" w Twoim komentarzu. Miałeś pewność? No sorry...
Bawcie się dobrze.
Nie chciało mi się wierzyć, że wyraziłaś zgodę na to wykorzystanie swojego komentarza, co napisała wyraźnie na innym portalu (jakby co służę linkiem).
Manipulowanie ludźmi, tekstami, wpisami i prowokacje mają swoje granice, które baba notorycznie przekracza.
Pa, bo nie chcę sobie psuć humoru.
UWAGA
72.601 rodzin z tzw. "niebieską kartą".
Ile było w Polsce podobnych rodzin b e z takiej karty??