Tekst 255 z 255 ze zbioru: A kiedy mi życie dopiecze
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2015-10-29 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 2924 |
Moim przyjaciołom,
Saad-owi, Imen-owi, Osamie - dedykuję.
CI Z ALEPPO
dłoń się w dłoni zanurzyła wzrok we wzroku
poszukuję angielskiego - obraz przeciąć
nieufności - ot przypadek zbliżył przęsła
sympatycznym `nice to meet you` my z Aleppo
chciałem błysnąć `Made in Poland` lecz się szczęki
zacisnęły język umknął do tchawicy
no bo jakże imponować pochodzeniem
kiedy większość (wstyd się przyznać) po prawicy
wspólnie w Alpy - przeżuwają czworonogi
krajobrazu płaszcz się ścieli - gdzieś szczekanie
jesteś pewien? Drogi Ojcze - owszem czterech
bez muszkietów - z tym że większość Muzułmanie
zanim iPhone przebył z trudem Europę
wyczarował śniade buzie dotknął Syrii
pękła czasza wychmurzona w odpowiedzi
roztrwoniłem wszelkie fobie smog Bastylii
Autor powtarza manipulację medialną bez najmniejszej analizy.
Nie widzi o zgrozo że Niemców pomału jest coraz mniej w ich kraju. Nie chcę więcej przytaczać oczywistości i ............ itp.
Któryś z nas zapewne ma rację .
Stale będę powtarzać: inaczej wygląda uchodźca, który z przyczyn od siebie niezależnych szuka schronienia u obcych i jednocześnie stara się nie być dla tych obcych ciężarem, inaczej...
- za co oberwały mi się od autora najrozmaitsze plugastwa.
2 tygodnie temu opowiadała mi znajoma Niemka z Halle a. Saale jak to miasto oddało do dyspozycji migrantów bardzo przyzwoity hotel w samym centrum.
Najpierw przechodnie oglądać sobie mogli w każdym z okien suszące gacie. Później już zaczęli omijać owo miejsce jak najszerszym kołem.
Nowi użytkownicy powykręcali bowiem muszle WC i załatwiają się teraz wprost do dziur-syfonów oraz wanien...
Nie mam nic przeciw miłym panom z Aleppo, mam bardzo wiele przeciw bezwzględnym handlarzom ludźmi oraz terrorystycznym zapędom fanatycznych mułłów oraz ich janczarów.
Punkt widzenia równa się punktowi siedzenia. Może więc nie zawsze Rozar miewa rację, jednak pierwotniakiem-eugleną, to on na pewno nie jest.
W wersie z iphonem posypał się rytm bo jest o jedną zgloskę mało. Pozdrawiam serdecznie ☺
Bywało tak że stawały się nawet swego rodzaju odkryciem intelektualnym. Zapewne też i podejście do pogardy z czasem się zmieni -- jako podstawowe prawo ofiary wobec prześladowcy. Itp.
Podobnie sprawa się ma z uchodźcami.
- Byś mógł Marcusie się odnieść do tak ważnego w skutkach procesu powinieneś również zająć stanowisko wobec:-
- wielotygodniowych rozruchów we Francji ( pamiętne palenie samochodów )
- ogrodzonych prądem osiedli białych w RPA przed powszechnym barbarzyństwem czarnych
- lub prześladowaniem Chrześcijan w liczbie do 2000r. 100 000 rocznie zamordowanych a teraz znacznie więcej bywa pow. 300 000 ludzi tylko w czasie jednego roku. Toż to holokaust na naszych oczach.
I w wielu innych ważnych problemach które jako oceniający powinien przerobić i się ustosunkować z własnej ciekawości.
Ty jednak nie podjąłeś tego trudu oceny procesów które tak mocno zmieniają kraj w którym żyjesz !!!!
Ba !! nie zabiło ci mocniej serce na wieści o chrześcijanach mordowanych i wypędzanych na początku wojny. Nie zabiło bo nie wiedziałeś- bo się nie interesujesz- bo propaganda milczała .
A gdy tuba medialna zaczęła pokazywać szopkę z uchodźcami ( akcja mająca wszelakie cechy zorganizowanego działania) to ty jak echo POWTARZASZ !!! POWTARZASZ ZA TELEWIZOREM.
Uznałeś też o dziwo !!! że masz prawo oceniać prawicę że jakoby nie ma empatii bo nie chce wpuszczać do swego kraju uchodźców. Bzdura następna.
mój optymizm (mimo wszystko) to niezachwiana wiara (także w ludzką wrażliwość), której jesteście wspaniałym przykładem. Wasze wiersze, potwierdzają Waszą wrażliwość. Dziękuję.
Atram, rzeczywiście, doliczyłem się 13-tki. Spróbuj "z trudem" jednym tchem :)
Moja córka też ma wiarę w ludzi kocha małe koty oraz kwiaty i zwierzęta a najbardziej te puchate.
Jest zdumiewające podobieństwo w pojmowaniu rzeczywistości . Proste acz szlachetne.
Nie powinienem oponować.
Mnie się podoba, jest o czymś:)
lucius* nie wiem dlaczego 13*, w tym wersie jest 11 sylab. W wyrazie Europę* występuje dyftong czyli jest 3 zgłoski, co wprawnym okiem wypatrzyła atram*.
Pozdrawiam:)
Jakżeż się odlicza takie hieroglify?
Moje poczucie rytmu skłania się do:
"za-nim i-Phone prze-był z tru-dem E-u-ro-pę" = 12
2 2 2 2 4
jeśli: "z tru-dem", "z" wymawiamy łącznie
za-nim-i-fon-prze-był-z tru-dem-Eł-ro-pę = 11
Europa to dyftong eu* czyta się jak eł* stąd 3 zgłoski
oceny: bezbłędne / znakomite
Co do racji - czas pokaże...
oceny: bezbłędne / znakomite
Po nadwiślańskiej demokracji nie pozostało prawie śladu, ale jest mi wszystko jedno. Nie wybieram się do kraju na emeryturę.
Moi kumple z Aleppo mają się dobrze, chociaż rozpierzchli się po Niemczech :)
Dziękuję że czytasz i komentujesz :)
oceny: bardzo dobre / bardzo dobre