Autor | |
Gatunek | publicystyka i reportaż |
Forma | artykuł / esej |
Data dodania | 2016-11-12 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 2104 |
Ludzie lubią gdy duże uroczystości są odrobiną religii przyozdobione. Kościół na uroczystościach rodzinnych takich jak chrzest, konfirmacja czy ślub świadczy usługi, które stanowią nieodłączną część życia ludzkiego i ludzie domagają się żeby kościół w pewnym stopniu je urządzał. Wiele ludzi oczekuje od kościoła jedynie tyle żeby chętnie i bez naprzykrzania się upiększał ich uroczystości religijne, nie pytając ich w co wierzą ani nie sprawdzając wiedzy o religii. Taka religia jest przyjemna, wygodna i nie rzuca się w oczy. Takie osoby traktują kościół coś w rodzaju parku służącego do ochrony kultury. Niezliczone rzesze ludzi należą do społeczności religijnych jedynie po to, aby religia upiększała szczególne okazje w ich życiu, a nie w celu służenia Bogu.
Inni należą do kościoła jedynie z szacunku do rodziców lub z powodu wywieranego przez nich nacisku. Inni uważają chodzenie do kościoła jako symbol rangi społecznej, jest to korzystne dla interesów, polityki i pozycji społecznej danej osoby. Na przykład w Ameryce Łacińskiej wielu należy do kościoła, gdyż łatwiej jest wtedy otrzymać posadę, wykształcenie, zalegalizować małżeństwo i liczyć na przyzwoity pogrzeb. Australijczycy traktują kościół przede wszystkim jako ośrodek moralności i kultury zamiast źródło prawdy Bożej. Znaczna część Zydów amerykańskich chodzi do synagog ze względu towarzyskich i kulturalnych, a nie potrzeb religijnych. Wiele kościołów staje się klubami towarzyskimi żeby zapoznać nowych przyjaciół. Mamy na uwadze ,,Klub zwolenników Sztuki``. ,,Klub Kupcowych i Kobiet Protestujących Zawodowo`.
Jeden duchowny napisał ,, Dla wielu ludzi Kościół współczesny jest terenem miłej pracy społecznej, miejscem, do którego dzieci chodzą na szkółkę niedzielną, gdzie dorośli chodzą od czasu do czasu na nabożeństwa i gdzie w tygodniu można się spotkać z innymi sympatycznymi ludźmi (...) Przeprowadza się akcje werbowania nowych członków, urządza się bazary i obiady oraz sprzedaje się pieczywo na cele dobroczynne - wszystko to jest godne pochwały, ale nie można tego nazwać religią. Nie jest nawet wykluczone, że większość z tych rzeczy , z których my jesteśmy zazwyczaj dumni, budzi odrazę w Bogu Wszechmocnym, jeśli to ma być jedynym celem istnienia naszych parafii`.
oceny: bezbłędne / znakomite
Ale tak to wygląda, że ksiądz mówi jedno, a ludzie słyszą, albo tak im się wydaje, coś zupełnie innego.
Większość chrześcijan nie czytała biblii. Ja czytałem wielokrotnie i polecam tą lekturę. Chrześcijaninem nie jestem.
oceny: bardzo dobre / bardzo dobre
Brakuje przecinków przed: gdy, żeby (2 razy), w co wierzę. Są też dwa błędy w postaci braku lub niepotrzebnej spacji. Napisanie "Zydów" zamiast "Żydów" uznaję za błąd techniczny.
oceny: bardzo dobre / bardzo dobre
oceny: dobre / dobre