Tekst 52 z 203 ze zbioru: Garb
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2018-01-21 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 2060 |
To było pewne
Śpiewano od dawna
Ten żart ponury z Polaków
Wszak cień padł
Na wszystkich
Upadłym purpurę dawano
Trzeba mocno ufać
W Boską opatrzność
By nadal ich szanować
A kto nie wierzy?!
W cyrograf podpisany
Przez biskupów
W ich zdradę
Abdykację z misji
I bycia pasterzem
Niech pierwszy weźmie
Kamień ciężki
I w lustro uderzy
A odłamkiem szkła w pięści
Nową rysę uczyni
- Obok szwedzkiej
Razem z nimi
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/dla-chorwatow-swiety-dla-serbow-zbrodniarz-kanonizacja-wstrzymana,552635.html
Jak się do tego odnieść ?
oceny: bezbłędne / znakomite
Komuniści mieli ogromny wpływ na nominacje biskupie dlatego wysoce prawdopodobne są zależności , współpraca z UB.
To była kwestia czasu by te poważania dały znać o sobie.
W ostatnich latach wielu biskupów nie umiało lub nie mogło przeciwstawić wielu patologiom, potem był Smoleńsk i haniebne wypowiedzi by nie zawracać sobie głowy. Następnie wielokrotne bzdury - herezje na uniwersytecie Lubelskim i Tygodniku powszechnym aż po sprawę uchodźców.
wypowiedzi ich maja na celu wywołanie poczucia winy w Polakach i akceptację na przyjęcie . Wypowiedzi o tyle podłe że wypaczają słowo Boże tak dalece że trudno uznać by był to świadomy pogląd .
Zdarzeń dziwnych było znacznie więcej i składają się one na antypolską narrację zupełnie inną niż nauki prymasa tysiąclecia Stefana Wyszyńskiego . Tak więc dobrych wzorców nie brakuje - Więc co skłania ?
Chodzi o to, że Alojzy Wiktor Stepinac był dobrym gagatkiem - a jednak Paweł II uczynił go błogosławionym. To stanowi problem.
"A odłamkiem szkła w pięści
Nową rysę uczyni
- Obok szwedzkiej" - bardzo trudne wersy. Wiersz mądry i sprawiedliwością opływający. b.
Nie neguję że nominacje bywają pokrętne lub są wynikiem pewnych układów - wszak to ludzie i nie należy windować oczekiwań . Są jednak sprawy wiary które stoją na straży cywilizacji. A biskupi opowiadają się za nowymi trendami godzącymi w istotę wiary. Mało tego idą w kierunku ideałów przypisywanych - libertynom , masonom czy jak ich tam zwał -powiedzmy grupie trzymającej władzę w świecie .
W Boską Opatrzność
By nadal ich szanować
Biskupi (patrz nagłówek)
Kunktatorstwo, totalna bierność w obronie osób prześladowanych, brak przełożenia głoszonych prawd w jakieś spektakularne czyny.
Daj, Boże, byśmy się co do tego mylili
Komuniści nie mieli takich narzędzi, by sterować polskim Kościołem, a przecież po nich była to 2. władza w tym państwie
Poza kardynałem Tysiąclecia i po nim, już w końcu lat 70.tych, papieżem Polaków nie było wówczas nikogo, kto mógłby z wysokości swego majestatu i rzeczywistych możliwości coś więcej zrobić, niż to "robił"
Chyba nawet sama nominacja Wojtyły odbyła sie jedynie dzięki jego książce o seksie w małżęństwie - czy coś w tym stylu.
Widniejący powyżej Nycz - jest właśnie ucieleśnieniem wpływu komunizmu na kosciół .
jak "Tylko nie mów nikomu" będzie dostępny za darmo w portalu `You Tube".